John Mueller ze společnosti Google na konferenci Search Central Live NYC vysvětlil, že EEAT nelze “přidávat” na webové stránky.
John Mueller ze společnosti Google nabídl na akci Search Central Live NYC přehled EEAT (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) a potvrdil, proč je to pro některé weby důležité a proč to není něco, co může SEO přidat na web.
Vztah EEAT k hodnotitelům kvality a webovým stránkám YMYL
John Mueller zahájil diskusi tím, že tento koncept výslovně spojil s jeho využitím jako způsobu, jakým mohou hodnotitelé kvality třetí strany poskytovat objektivnější úsudek o kvalitě výsledků vyhledávání. Neřekl, že by EEAT byl vytvořen pro SEO, aby jej používali jako vodítko pro hodnocení faktorů, ve skutečnosti výslovně uvedl, že to tak nefunguje.
Pozoruhodné je zejména to, že Mueller říká, že EEAT vstupuje do hry algoritmicky u webů, které se zabývají tématy ovlivňujícími zdraví nebo finance, což Google označuje jako témata Your Money Or Your Life (YMYL).
Toto řekl podle poznámek, které obsahují určité parafráze:
"EEAT je jedním ze způsobů, jak se díváme na kvalitu stránek. EEAT jsou zkušenosti, odbornost, autoritativnost a důvěryhodnost. A to je něco, co říkáme hodnotitelům kvality třetích stran, aby si dávali pozor, když dělají hodnocení kvality stránek, a něco, co bereme v úvahu, když si myslíme, že dotaz nebo soubor stránek je na konkrétní téma, kde je to kritičtější, kde jim říkáme stránky “vaše peníze, váš život”. Kde si myslíme, že uživatel skutečně potřebuje mít něco, na co se může spolehnout, a nějaké známky toho, že se může spolehnout na obsah daného webu."
EEAT není něco, co se přidává na webové stránky
Ve svých následných prohlášeních odmítl myšlenku, že SEO může na své webové stránky přidat EEAT. EEAT není něco, co můžete přidat na webové stránky. Takto to nefunguje. Pokud je tedy přidávání EEAT součástí toho, co děláte pro SEO, přestaňte. To není SEO.
Toto řekl Mueller:
"Někdy za námi přijdou SEO specialisté nebo se rádi zmíní, že na své webové stránky přidali EEAT. Tak to ale nefunguje. Je mi líto, ale na svých webových stránkách nemůžete sypat nějaké zkušenosti. To je jako, že to nedává žádný smysl."
Fotografie z Google Search Central Live NYC
EEAT není potřeba na stránkách, které nejsou vYMYL
Nakonec Mueller zopakoval, že EEAT není něco, co by se hledalo na běžných webových stránkách. Samozřejmě je skvělé, pokud má obsah odbornost a důvěryhodnost atd. Ale řekl, že to není něco, na co by u těchto typů webů, konkrétně u jmenovaných webů s recepty, algoritmicky upozorňovali.
Toto řekl:
"Z praktického hlediska je důležité se na to podívat, zejména pokud publikujete věci týkající se těchto kritických témat, a podívat se, jak můžete zdůraznit, co už děláte, aby to bylo pro uživatele jasné.
Ale pokud vytváříte recept na sušenky, nepotřebujete mít na postranním panelu napsáno "tento autor vytváří sušenky již 27 let". Myslím, že většina lidí to pochopí."
Výstupy
Účel a oblast působnosti EEAT
EEAT používají hodnotitelé kvality třetích stran k hodnocení kvality výsledků vyhledávání. Nebyl vytvořen společností Google jako seznam faktorů hodnocení pro kontrolní seznam SEO.
Úloha EEAT v tématech YMYL
Google algoritmicky zohledňuje EEAT u stránek, které mají vliv na finance nebo zdraví uživatelů, což je uvedeno v Pokynech pro hodnotitele kvality témata Your Money or Your Life (YMYL). Jedná se o tematické oblasti, kde jsou spolehlivost a důvěryhodnost rozhodující pro bezpečnost a důvěru uživatelů a kde má Google zvláštní zájem na tom, aby tyto vlastnosti byly nějakým způsobem vyjádřeny interně a/nebo externě o těchto stránkách. Google neuvádí, o jaké signály se jedná.
Mylné představy o EEAT v SEO
John Mueller zdůraznil, že EEAT není něco, co mohou SEO specialisté "přidat" na webové stránky stejně, jako mohou přidat klíčová slova nebo interní odkazy. Snaha "přidat EEAT" je nepochopením toho, jak tento koncept funguje v rámci vyhledávání.
EEAT a jiné webové stránky než ty, které nejsou vYMYL
EEAT není v algoritmickém kontextu vyžadován u jiných než YMYL webů, jako jsou blogy o receptech nebo jiné druhy nekritického obsahu. I když je užitečný v obecném nebo marketingovém smyslu, aby odrážel odbornost a důvěru, u většiny témat se na něj hodnocení nezaměřuje.
Systém EEAT je výslovně vytvořen pro třetí strany, které hodnotí kvalitu, a slouží jako objektivnější měřítko. Tato skutečnost se ve všech rozhovorech SEO specialistů na téma EEAT ztrácí. Je to také něco, co není zvlášť důležité pro weby, které jsou mimo témata YMYL. A konečně, EEAT není něco, co může SEO přidat na své stránky. Vytvoření biografie s obrázkem vygenerovaným umělou inteligencí, její propojení s falešným profilem na LinkedIn a následné označení EEAT není nic nového. Důvěryhodnost je například něco, co se získává a co vede k tomu, že lidé dávají doporučení (což neznamená, že by SEO měli vytvářet falešné profily na sociálních sítích a začít mluvit o autorovi na webu). Nikdo ve skutečnosti neví, jaké jsou signály EEAT.
(Převzato z SEJ)