Zpětné odkazy jsou velmi důležité. Jak ale určit jejich hodnotu? Zde je několik spolehlivých způsobů, jak posoudit hodnotu vašich zpětných odkazů.
Právě jste získali sladký zpětný odkaz z webové stránky. Co teď? Je to opravdu dostatečně cenné, abyste zaznamenali změny ve své autoritě a hodnocení? Ale kdy se to změní? Bylo nám řečeno, čas a čas a znovu čas, že odkazy jsou rozhodující pro umístění ve vyhledávačích.
Ne všechny odkazy jsou však stejné. Některé mohou váš web dokonce poškodit.
Existuje spousta faktorů, které určují skutečnou hodnotu zpětného odkazu. Faktory, podle kterých poznáte, že odkaz, který jste právě získali, je prvotřídní.
V tomto článku projdu některé (ne všechny) z těchto faktorů, které vám pomohou určit hodnotu vašich zpětných odkazů.
1. Unikátní kořenové domény nebo celkový počet zpětných odkazů?
Po získání posledního odkazu byste měli nejprve zkontrolovat, zda tento odkaz pochází z jedinečné kořenové domény, nebo ne.
Unikátní kořenová doména znamená, že odkaz, který jste právě získali, pochází z webové stránky, která na váš web dříve neodkazovala:
A to je velmi cenné.
Představte si každý zpětný odkaz na vaše webové stránky jako referenci a Google si prohlíží vaše stránky a rozhoduje se, zda je koupí (čtěte: zařadí).
Pokud se Google podívá na vaše webové stránky a zjistí, že máte 15 referencí od stejné osoby (čtěte: kořenová doména), je to mnohem méně přesvědčivé než 15 referencí od 15 různých lidí.
Ve skutečnosti může být trochu podezřelé, pokud je váš odkazový profil malý, ale plný odkazů ze stejného zdroje. Diverzifikace je klíčová.
94 % veškerého obsahu online má nulové zpětné odkazy.
Několik zpětných odkazů ze stejné kořenové domény vám tedy neuškodí.
Ale pokud je to vše, co máte, je to znamení, že musíte zvýšit vlastní dosah a začít aktivně budovat odkazy, abyste diverzifikovali svůj profil.
Čím více relevantních jedinečných domén můžete získat, tím lépe.
2. Hodnocení domény / autorita domény - marná metrika?
Domain Rating (termín Ahrefs), Domain Authority (termín Moz), Authority Score (termín SEMrush).
Ačkoli jsou pojmenovány různorodě, jedná se v podstatě o výpočty téhož:
Jedná se o celkové skóre od 0 do 100, které se vypočítá na základě několika faktorů, především celkového počtu zpětných odkazů, jedinečných zpětných odkazů a relativní autority každého z těchto zpětných odkazů.
Jednoduše řečeno: pokud je hodnocení domény vysoké, web má spoustu skvělých odkazů ze spousty parádních webů. Pokud je hodnocení domény nízké, web má méně odkazů z méně jedinečných webů.
Je to marnivá metrika?
Do jisté míry ano.
Záleží na tom?
Rozhodně.
Podívejte se na jakýkoli SERP pro jakékoli konkurenční klíčové slovo a řekněte mi něco jiného:
Všichni, kteří se umístili v žebříčku pro "hypotéka", mají DR vyšší než 70. A to si uvědomme, že jsme relativně malý trh, v zahraničí by taková fráze potřeboval alespoň 90 DR. Hodnocení domény není rozhodně zbytečný údaj…
Ačkoli ho Google přímo nepoužívá, je jasným ukazatelem toho, čemu podle těchto nástrojů důvěřuje: webům se zdravými a různorodými profily zpětných odkazů, které vytvářejí úžasný obsah.
Jinými slovy: autoritativní weby, o kterých lidé neustále mluví, kterým důvěřují a které využívají.
Získání odkazu z velkého webu s hodnocením domény 70+ může být obrovskou podporou pro DR a signály důvěryhodnosti vašeho vlastního webu.
Na základě dlouholetých zkušeností s budováním odkazů pro stovky klientů ve všech výklencích mohu řícii, že nespamové odkazy nad 50 v hodnocení domény Ahrefs mohou mít významný dopad na vaši vlastní autoritu a důvěryhodnost.
DA/DR/AS však nejsou konečnou metrikou.
Nenechte se odradit, pokud získáte odkaz z webu s hodnocením domény 40, a nikoli s kýženým 90.
Byli byste příjemně překvapeni, jak silná může být stránka DR40.
3. Skóre spamu: Jak vysoký je příliš vysoký?
Spam Score, které vytvořila společnost Moz, představuje "procento webů s podobnými vlastnostmi, které byly podle jejich zjištění penalizovány nebo zakázány společností Google".
O skóre spamu a budování odkazů se často diskutuje a zcela běžně lze slyšet, že vysoké skóre spamu = váš web bude co nejdříve penalizován.
Bohužel to není úplně přesné.
Přímo z úst Moz:
"Dobře zavedené odkazy, dokonce i s vyšším skóre spamu, mohou vašemu webu stále přidávat hodnotu a autoritu."
Zatímco mít celý odkazový profil tvořený šíleně spamovými weby je jednoznačně špatné, mít některé weby s vysokým spamovým skóre špatné není.
Pokyny stanovené společností Moz jsou následující:
1-30 % = nízká
31-60 % = střední
61-100 % = vysoká
Obecně lze říci, že téměř vždy budete mít kombinaci těchto skóre.
Pro účely optimalizace odkazů by měl váš profil odkazů směřovat k většině nízkých, některým středním a několika vysokým.
Vysoké spam skóre neznamená, že byste měli okamžitě zrušit link. Místo toho to posuzujte případ od případu.
Při pohledu na odkaz s vyšším skóre spamu si položte několik otázek:
Je tato webová stránka důvěryhodná? Nebo je to pochybný PBN, který je spam budování odkazů?
Je obsah, o kterém se zmiňuji, dobrý? Nebo je zahlcen přesnými kotvami ze stovek webů?
Je text kotvy kontextově relevantní, nebo se jedná o velký adresář náhodných odkazů?
Je snadné zjistit, zda je odchozí odkaz spam. A povrchní úroveň hodnocení spamu vám to vždy neprozradí.
4. Organická návštěvnost: Záleží na tom?
Když se snažíte zjistit hodnotu zpětného odkazu, který jste právě získali, je dobré prozkoumat organickou návštěvnost.
V závislosti na použitém zdroji (Ahrefs, SEMrush, SimilarWeb atd.) najdete celou řadu odhadů organické návštěvnosti.
Proč? Jedná se o odhady prokliků, nikoli o data přímo z Google Analytics.
Pomocí nástroje, jako je Ahrefs, lze poměrně snadno zjistit, zda web získává dobrou organickou návštěvnost:
Pro potvrzení můžete jednoduše kliknout na přehled klíčových slov a zjistit, na jaká místa se umisťují:
Pokud mají klíčová slova vysoký objem a umísťují se vysoko na první stránce, pravděpodobně mají každý měsíc velké množství organických návštěvníků.
Obecně platí, že chcete získávat odkazy z webů se stálou a vysokou mírou organické návštěvnosti.
Cokoli s organickou návštěvností nad 100 je skvělým výchozím bodem. A cokoli vyššího je samozřejmě ještě lepší.
Čím více relevantní organické návštěvnosti (klíčové slovo: relevantní), tím lépe. Podívejte se na profil klíčových slov webu, abyste zjistili, na jaké pozice se řadí, a zda je pravděpodobné, že návštěvníci zůstanou, kliknou na jejich obsah, kliknou na váš odkaz a provedou konverzi.
Organická návštěvnost stránky, na kterou odkazujete, přímo nezlepší pozici vašich klíčových slov.
Určitě však přivede na vaše stránky organickou doporučenou návštěvnost, a to je obrovský potenciál pro nepřímé zvýšení hodnocení díky novým odkazům, sdílení a zapojení.
5. Text kotvy: Je přesná shoda škodlivá?
Jedna z největších otázek, se kterými se setkávám v oblasti budování odkazů, se týká textu kotvy.
Polovina lidí chce přesnou shodu kotev, aby zvýšila hodnocení klíčových slov.
Druhá polovina chce "přirozené" kotvy, aby se vyhnula sankcím Google.
Kdo má tedy pravdu?
Obě strany mají pravdu. Budování odkazů je zřídkakdy jedno nebo druhé. Málokdy jde o získání všech odkazů DR90, ale spíše o vyváženost.
Když něco přeženete v jednom nebo druhém spektru, není to přirozené.
Pokud jste maličký web s jedním blogovým příspěvkem, který získá 100 odkazů s přesnou shodou kotvy, je něco podezřelé.
Naopak, pokud jste získali 100 odkazů ze studie, kterou jste vypracovali, a kotvy se liší od citací obrázků, citací statistik, citací z článku, přesných shod a dalších, je to fantastické.
To je známka toho, že tyto odkazy byly získány a vybudovány přirozeně, nikoli získány nějakou umělou metodou hraní si se systémem.
Pokud jde o přirozeně vypadající profil odkazů, zaměřte se jak na přesnou shodu kotev, tak na "přirozenější" kotvy obrázkových citací, citací, odkazů na domovskou stránku a dalších.
6. Analýza konkurence: Vytvoření mezery v rámci zpětných odkazů
Zpětné odkazy, které získáte a které vaši konkurenti nemají, jsou nesmírně cenné z několika důvodů:
Vede signály důvěry a autority v rámci nikky pouze k vám
Řídíte více přímých odkazů než vaši konkurenti.
Každý další odkaz, který získáte, zvyšuje vaši autoritu a odděluje vás od konkurence.
Pokaždé, když získáte odkaz, vložte svou doménu do sestavy Link Intersect:
To vám ukáže, kdo odkazuje na vás, a ne na vaši konkurenci, nebo naopak.
Pokud kořenová doména odkazuje na vás, a ne na vaši konkurenci, je hodnota odkazu vyšší (po zvážení dalších okolností).
Pokud odkazují i na vaši konkurenci, je to stále velká výhra. Proč? Uzavřeli jste mezeru ve zpětných odkazech, kterou měl váš konkurent.
S každým získaným odkazem a každým zaslaným oslovovacím e-mailem se snažte vytvořit větší mezeru ve zpětných odkazech, která zvýší autoritu vaší domény oproti konkurenci.
7. Zmínka o kontextu je rozhodující
Všechny výše uvedené faktory jsou důležité.
Rozhodující je však zmínit kontext.
Kontextem zmínky jednoduše myslím: vyhodnoťte všechny faktory kolem vašeho odkazu a zjistěte, zda je kontext relevantní a působivý.
Jinými slovy...
Jak dobře je napsaný článek, ve kterém jste byli zmíněni?
Je to článek o 500 slovech, který se nikdy neumístí? Nebo je to dokonalý průvodce o 5 000 slovech, který poráží giganty v SERPu?
Souviselo téma, ve kterém jste byli zmíněni, přímo s vaším zpětným odkazem? Nebo bylo klíčové slovo anchor vycpané a nebylo na místě?
Byli jste linkování mezi 150 dalšími lidmi, nebo ve vybrané skupině několika dalších odchozích odkazů?
Byl obsah sdílen na sociální síti, což vedlo k přímému zapojení a složeným odkazům?
Mohl bych pokračovat dál a dál.
Klíčový je kontext. Pokud získáváte zmínky v mizerných článcích z mizerných webů s mizerným kontextem, je to mnohem méně cenné.
Podívejte se pořádně na článek, který zmiňuje vaši značku nebo odkazuje na váš web. Pokud je článek skvělý, tematicky relevantní a zajímavý, získali jste dynamický odkaz.
Závěr
Když získáte nový zpětný odkaz, měli byste nejprve zkontrolovat jeho hodnotu.
Posuďte jedinečné kořenové domény, hodnocení domény, spamové skóre, organickou návštěvnost, text kotvy a kontext zmínky.
I když existuje více faktorů, tyto patří k nejdůležitějším.
Téměř všechny odkazy jsou pro váš celkový profil cenné, ale některé jsou cennější než jiné.