Trávíte tedy čas snahou zvýšit autoritu domény, ale zatím se nedočkáváte takového úspěchu, jaký jste si mysleli.
Chápu vaši frustraci, protože 42 % obchodníků se dívá na autoritu domény webu na základě kvality zpětných odkazů.
Není žádným tajemstvím, že každá značka usiluje o to, aby se ve výsledcích vyhledávání umístila výše než konkurence a obsadila tak první místo.
Budujte vlastní odkazy, ale nebuďte posedlí autoritou domény. Pokud budete s autoritou domény zacházet jako s marnou metrikou, nezískáte její plné výhody.
Co je autorita domény a proč je důležitá?
Možná jste tento termín už někdy slyšeli, ale stále nevíte, co znamená - víte jen, že je důležitý.
Máte pravdu - je důležitý, zejména s ohledem na pozici ve vyhledávačích.
Autorita domény se vztahuje ke kvalitě a množství zpětných odkazů - odkazů z jiných spolehlivých webových stránek na váš web - které váš web má. Relevantnost odkazů je klíčová, protože ovlivňuje vaše skóre-
Když Moz vytvořil metriku autority domény, byl bodovací systém vytvořen s možností porovnávat webové stránky nebo sledovat sílu hodnocení webu v průběhu času.
Zdá se, že některé značky se nemusí snažit být autoritativní.
Například Dropbox. Má vysokou autoritu domény díky vizuálnímu obsahu sdílenému mezi jednotlivci pro osobní i pracovní účely. To pak kromě celkových zpětných odkazů vytváří i jedinečné zpětné odkazy na doménu a zvyšuje autoritu domény pro Dropbox.
Proč je to všechno důležité?
Přestože se nejedná o faktor hodnocení Google, jedna studie zjistila souvislost mezi autoritou domény a hodnocením v SERP.
Výsledky této studie naznačují, že autorita domény může být užitečnou metrikou pro výpočet potenciálního objemu organické návštěvnosti ze stránek Google.
Pokud chcete zvýšit své pozice v SEO, zamyslete se nad strategií zvyšování autority domény.
Nevzdávejte se však, pokud hned nezačnete vidět výsledky.
Vybudování autority může chvíli trvat.
Proč budování autority domény trvá dlouho?
Jak jste si možná všimli, zpětné odkazy jsou pro určení autority domény poměrně důležité. A nejen to, počet zpětných odkazů je jednou ze dvou nejvýznamnějších proměnných hodnocení.
Stejně jako SEO je nejlepší způsob, jak zvýšit autoritu domény, pomalá hra - v závislosti na vašem úsilí.
Své stránky můžete optimalizovat efektivněji, když lépe porozumíte klíčovým slovům, pro která jste uznávanou autoritou. Přesahuje však rámec klíčových slov.
Čím větší je váš profil zpětných odkazů, tím větší jsou vaše šance na zvýšení autority domény.
K určení autority domény se používá logaritmická stupnice. Výsledkem je, že jedna metrika neovlivní skóre vždy stejným způsobem. Čím vyšší je metrika, tím větší je její vliv.
Jak to tedy ovlivňuje dobu potřebnou ke zvýšení autority domény?
Odpověď zní: záleží na tom.
Vím, že to nechcete slyšet a nikdy není zábavné vysvětlovat, že se na ta nejlepší místa nedostanete hned.
Dokonce i s dobrým obsahem a dobrou strategií se nedostanete na požadovanou pozici, protože web je nový, nemá historii obsahu nebo omezený profil zpětných odkazů.
Dosažení vysoké pozice je možné - nikdy jsem neřekl, že ne. Bude to jen výzva.
Protože tedy doháníte, co se dá, dovolte mi vyjasnit některé mýty, abyste věděli, na co se zaměřit, abyste zvýšili autoritu domény.
Takže jak dlouho trvá zvyšování autority domény?
Prošel jsem několik studií, které sledovaly weby i přes deset let a níže najdete mé shrnutí. Nemá cenu vypisovat detaily, takže jen to podstatné, pěkně na dřeň. Jen pro úplnost podotýkám, že většina studií, které jsem četl, proběhla mezi lety 2015 a 2025, takže informace jsou platné pro dané období a pro nás nyní je to spíš inspirace jakýsi benchmark:
Na základě údajů ze sledovaných a hodnocených webů je třeba přibližně 23 000 až 25 000 odkazujících domén, aby se hodnocení domény dostalo do střední až vysoké osmdesátkové hodnoty.
Zdá se, že množství odkazujících domén koreluje s vyšším skóre hodnocení domény.
Weby, které častěji a více ztrácely odkazy měly cestu (logicky) k vyšším hodnotám delší, ale sluší se říct, nepoměrně delší ke ztrátám.
Obecně množství odkazů z domén s autoritou 50 a víc nepřekračovalo 4% celkového portfolia a s růstem autority měřené stránky hrál počet větší roli.
Můžete udělat něco pro urychlení procesu?
Zvýšení autority domény znamená být v tomto procesu trpělivý.
Existuje však několik tipů, které vám pomohou dosáhnout cíle rychleji.
Zkuste začít s auditem odkazů. Díky tomuto procesu budete schopni zjistit, které odkazy směřující na váš web jsou legální a nepoužívají slabé, černé techniky SEO.
Všechny zpětné odkazy nejsou stejné, ale všechny mají vliv na výsledky SEO, protože jsou to odkazy z jiných webových stránek na ty vaše.
Obvyklé mýty o autoritě domény
Vše o autoritě domény není vždy černobílé.
Můžeme však oddělit některé mýty o autoritě domény od faktů.
Mýtus 1: Na zpětných odkazech opravdu tolik nezáleží
To je zajímavý názor, protože více odkazů = větší návštěvnost vedoucí k lepšímu hodnocení.
I když si všimnete, že i když máte několik kvalitních zpětných odkazů, je to lepší než několik neefektivních.
Vyplatí se, když jsou odkazy relevantní pro váš výklenek a vyhledávače na internetu je znají jako důvěryhodné zdroje.
Mýtus 2: Pokud má web nižší autoritu domény než váš, nikdy od něj nezískávejte odkazy
Autorita domény se týká všech metrik, takže získání odkazu ze stránky s nižší autoritou domény vás nepenalizuje.
Může se jednat o novou stránku, se kterou pracujete. Stránky s malým počtem odkazů nebo místní odkazy jsou v pořádku.
Jen proto, že jejich autorita domény je nízká, se nemusíte obávat, že budou mít malou nebo žádnou hodnotu nebo že budou brzdit váš postup. Pokud se jedná o kvalitní weby, které navíc šíří odkazy redakčně a propojují se s dalšími dobrými weby, jsou stále užitečné.
Mýtus 3: Příliš rychlé získávání odkazů může být podezřelé
Google se zaměřuje na spam nebo spamově vypadající odkazy. Pokud je aktivita na této stránce vyvolá, podívá se na ni blíže, což může vést k penalizaci webu.
Black hat link building a nákup odkazů patří mezi věci, které u Googlu spustí, že se děje něco pochybného.
Není nic špatného na tom, když zrychlíte tempo sběru odkazů. Koneckonců, vaším cílem je zvýšit autoritu domény, že?
Jen se ujistěte, že odkazy pocházejí z dobrých a důvěryhodných stránek. A nikdy nekupujte odkazy ve velkém.
Závěr
Jít na to naslepo bez plánu a snažit se zvýšit autoritu domény se může zdát náročné.
I když je zvyšování autority domény možné, bude to trvat dlouho - zejména s ohledem na tipy, které se rozhodnete použít.
Vaše hodnocení ovlivňuje celá řada prvků a může být obtížné je všechny vyhodnotit.
Jakmile však pochopíte autoritu domény, vyplatí se ji sledovat a optimalizovat.
Možná se vám podaří pevně uchopit celkovou online přítomnost a zdraví vašich webových stránek tím, že ji zahrnete do své sady nástrojů SEO.
Jak jsem již zmínil, všechny metriky se počítají a přispívají k autoritě vaší domény.
Zkontrolujte své sledující nebo nesledující odkazy. Všimněte si záměru vyhledávání publika. Přezkoumejte a upravte svou obsahovou strategii. Všechny tyto aspekty přispívají ke zvýšení autority vaší domény.
Kvalita obsahu, který sdílíte, může znamenat více zpětných odkazů a tento materiál pomůže zvýšit autoritu vaší domény.
Snadněji se to řekne, než udělá, ale doufám, že vám všechny tyto poznatky a údaje pomohou dosáhnout preferované pozice autority domény.