Která čtyři slova popisují obsah a webové stránky, které přinášejí vynikající hodnotu? Zkušenost, odbornost, autorita a důvěryhodnost - neboli E-E-A-T.
E-E-A-T signalizuje to, co Google a potenciální zákazníci hledají - obsah na odborné úrovni, který odpovídá na všechny správné otázky.
E-A-T poprvé se objevil v pokynech společnosti Google pro kvalitu vyhledávání v roce 2014 a postupně se stal jedním z nejdůležitějších aspektů SEO. Obzvláště důležitým se stal po aktualizaci Google Medic ze srpna 2018. Nedávno Google přidal do svých Pokynů pro kvalitu vyhledávání parametr "Experience" a přidal tak do zkratky další "E"
Hvězdný SEO obsah na podporu E-E-A-T může zvýšit vaše šance na získání prvotřídních nemovitostí v SERP a přežít zkoušku budoucích aktualizací algoritmu Google.
Tento příspěvek na blogu ve vás možná vyvolá touhu dozvědět se více o prvcích E-E-A-T a o tom, jak pomáhají vašemu úsilí o SEO.
Pojďme se ponořit do toho, v čem tyto pojmy spočívají.
Základy E-E-A-T
Společnost Google ve svých Pokynech pro hodnocení kvality vyhledávání vysvětluje, že obsah v souladu s E-E-A-T má "vysokou úroveň zkušeností, odbornosti, autoritativnosti a důvěryhodnosti".
Umístění tohoto obsahu na vysoké úrovni na vaše webové stránky může přinést následující výhody:
- Vyšší hodnocení ve vyhledávačích: Algoritmus Google miluje obsah, který podporuje E-E-A-T vlastnosti vašeho webu.
- Zvýšení behaviorálních metrik: Jedná se o čas na stránce a prokliky na další stránky vašeho webu.
- Zvýšený počet sdílení na sociálních sítích a zpětných odkazů: Lidé budou vaši práci s větší pravděpodobností sdílet, pokud ji budou považovat za hodnotný materiál E-E-A-T.
- Další významné úryvky: Znáte vrchol (jakože to vysvětlovací místečko hned pod hledacím fomulářem) výsledků vyhledávání Google? Právě tam se budete nacházet a poutat pozornost i nad prvními placenými reklamami.
Stále si nejste jistí, co tyto marketingové koncepty E-E-A-T znamenají?
Pojďme si je rozebrat.
Zkušenosti
Nejnovější prvek pokynů E-E-A-T, zkušenost, prokazuje, že autor (nebo tvůrce obsahu) má s daným tématem přímé zkušenosti. aktualizované pokyny pro hodnocení kvality vyhledávání ji popisují takto (přibližně… překlad):
"Zvažte, do jaké míry má tvůrce obsahu pro dané téma potřebné zkušenosti z první ruky nebo ze života. Mnoho typů stránek je důvěryhodných a dobře plní svůj účel, pokud je vytvářejí lidé s bohatými osobními zkušenostmi. Čemu byste například věřili: recenzi produktu od někoho, kdo ho osobně používal, nebo "recenzi" od někoho, kdo ho nepoužíval?"
Důvěryhodný obsah, který upřednostňuje zkušenosti, může vypadat jako blogový příspěvek s recenzí produktu, například nového jízdního kola, nebo redakční článek s někým, kdo v daném odvětví nebo oboru pracuje již několik let.
Odbornost
Jste odborníkem ve svém oboru. Nyní je čas ukázat svému publiku, co víte, a vytvořit obsah na odborné úrovni.
Jak to vypadá v praxi?
Například právník zabývající se nemovitostmi by mohl psát o varovných signálech, na které je třeba si dát pozor při koupi domu. To je jen jedno z možných témat. Studiem dat získaných z Analýzy záměru vyhledávání uživatelů může přesně určit, co jeho publikum potřebuje vědět.
Pokud vytváříte obsah o něčem, co není zcela ve vaší kompetenci, udělejte si důkladný průzkum a podložte svou práci vysoce důvěryhodnými zdroji. Můžete také spolupracovat s důvěryhodnými odborníky na danou problematiku, abyste svůj obsah dostali tam, kde má být z hlediska odbornosti.
Cílem je, aby vás publikum vnímalo jako důvěryhodného odborníka v dané oblasti a spoléhalo se na vás a váš produkt nebo službu. Vše spočívá v tom, že se stanete jedničkou ve svém oboru tím, že uživatelům poskytnete přesný a vysoce kvalitní obsah, který hledají. Však není nic jednoduššího, než se stát jedničkou v oboru, že :-)
Autoritativnost
Jojo, zkušenostmi a odborností to samozřejmě nekončí, ale začíná. I když, následující dva body lze poměrně snadno získat tedy v porovnání s prvními dvěma body. Ovšem, tak je lze rychlostí blesku ztratit.
Musíte totiž být také autoritou.
Autoritu získáte, když se o vaší práci zmiňují lidé z vašeho oboru nebo niky (výklenku, sociální bubliny atd.). Chcete a potřebujete, aby váš obsah propagovaly uznávané webové stránky ve vašem oboru a ideálně vedené nějakou spřízněnou autoritou. To, že na váš obsah odkazují jiní odborníci, ukazuje, jak je vaše práce kvalitní a důvěryhodná. Ukazuje to také, že váš obsah splňuje to, co slibují nadpisy a titulky. Čím více váš obsah pravidelně získává odkazy a zmínky na jiných stránkách, tím více bude vnímán jako autoritativní. Bez autority můžete na první pozice v SERPu jen z povzdálí pokukovat.
To je E-E-A-T marketing v akci.
Odkazy jsou sice nejlepší, ale zmínky ve zprávách nebo na sociálních sítích týkající se vašeho oboru má Google taky rád.
Důvěryhodnost
Být důvěryhodným místem je pro váš web velká čest. Pokud váš obsah postrádá důvěryhodnost, nebudete se v Googlu umisťovat tak vysoko. Důvěryhodný, kvalitní obsah je přesný, aktuální a dobře konzumovatelný.
Pokud chcete mít důvěryhodný web, rychlé načítání a uživatelsky přívětivá navigace jsou dobrým začátkem.
Zde je dalších pět rychlých tipů, jak zajistit, aby byl váš web důvěryhodný:
- Ujistěte se, že jste si poznamenali, na koho se můžete obrátit ohledně vlastnictví webu.
- Uveďte fyzické umístění (např. kancelář, adresu prodejny atd.).
- Mějte pro uživatele přístupnou stránku s obchodními podmínkami.
- Zajistěte zabezpečení domény svých webových stránek. (Fakt byste se divili, kolik webů ještě běží přes http).
- Při poskytování odborných znalostí uvádějte v případě potřeby všechny zdroje. Nezapomeňte: Odkazujte na autoritativní webové stránky.
Proč je E-E-A-T důležité?
E-E-A-T marketing je dobrý způsob, jak udržet obsah zodpovědný (tzn. vytváříte smysluplné informace, které jsou pro uživatele přínosné a nemusí se bát je použít. Kromě toho, že Google říká, že je to důležité).
Jak je to tedy s těmi zkušenostmi, odborností, autoritou a důvěryhodností?
Pokyny společnosti Google pro hodnocení kvality (QRG) nemají přímý vliv na hodnocení stránky - co to tedy je? Je to hodnota stránek v rámci webu, která ovlivňuje umístění webu v SERP. E-E-A-T v podstatě definuje hodnotu webových stránek.
Algoritmus Google hodnotí, zda vaše webové stránky nabízí kvalitní online zážitek a zda informace odpovídají očekáváním uživatelů. Pokud se algoritmus domnívá, že se uživatel bude při čtení, sdílení a doporučování informací cítit dobře, získá web vyšší signály E-E-A-T. Považujte E-E-A-T za důvod, proč by uživatelé dali přednost vašemu webu před konkurencí.
I když tedy QRG nemá přímý vliv na umístění v SERP, E-E-A-T může mít přímý vliv na to, jak Google vaše webové stránky přijme.
Získejte si přízeň Googlu pomocí marketingového obsahu E-E-A-T.
E-E-A-T a stránky YMYL
E-E-A-T je důležitý pro "Your Money or Your Life" (YMYL) společnosti Google.
Stránky jsou dle YMYL rozděleny podle témat, která mají vliv na právní, finanční, zdravotní a bezpečnostní situaci návštěvníků. Jedná se o témata, která mohou vážně ovlivnit zdraví, blahobyt nebo finance člověka.
Protože se jedná o témata s vysokou mírou rizika, je důležité, aby se vyznačovala bohatými zkušenostmi, odborností, autoritou a důvěryhodností. Google na tyto typy stránek klade vysoké nároky na E-E-A-T SEO.
Proč?
Obsah, který tyto weby poskytují, musí být přesný a důvěryhodný, aby je uživatelé - a Google - brali vážně. Důvěryhodný, vysoce kvalitní obsah YMYL, který odpovídá vyhledávacím dotazům a má vysokou hodnotu E-E-A-T, uživatele uklidňuje.
Jen si představte, jaké důsledky bude mít YMYL, který se mine účinkem. Například stránky, které poskytují špatné rady ohledně zdraví, mohou mít pro uživatele, kteří se těmito informacemi řídí, vážné zdravotní následky.
Stránky, které skutečně poskytují užitečné informace nebo řešení problému, mají větší šanci splnit tyto požadavky než stránky, které se snaží přečůrat algoritmus Google.
I když vaše téma není zjevně YMYL, doporučuji, abyste pro jistotu věnovali pozornost E-E-A-T ve službě Google.
V nejnovější aktualizaci QRG najdete více informací o procesu hodnocení YMYL a novinkách, jako je přesnost hodnotitelů a vylepšení vyhledávání.
Nejlepší postupy pro E-E-A-T ve vašem obsahu
Když kladete důraz na zkušenosti, odbornost, autoritu a důvěryhodnost, přijímáte komplexní přístup k SEO a obsahovému marketingu.
Chcete, aby se vaše stránky řadily na Google pro nejrelevantnější vyhledávací výrazy ve vašem oboru. Chcete také, aby byl váš obsah co nejpřínosnější a nejpřesnější. Použijte tyto osvědčené postupy E-E-A-T, aby vaše webové stránky byly autoritativnější a důvěryhodnější:
- Vytvořte stránku O vás: Pokud ji ještě nemáte, dejte svému publiku vědět, kdo jste.
- Spolupracujte s odborníky, jako jste vy: Spojte se s jinou značkou prostřednictvím guestbloggingových příspěvků nebo výzkumu. Nejenže potřebujete dobrý obsah, ale Google chce vidět obsah z důvěryhodných zdrojů, aby ho mohl propagovat uživatelům.
- Obnovujte obsah: Obsah může rychle zastarat. Proto se jednou za čas podívejte, zda je váš obsah aktuální. Zaměřte se na věci, jako jsou statistiky, odkazy a strategie SEO.
FAQs
Co znamená E-E-A-T?
E-E-A-T je zkratka pro zkušenosti, odbornost, autoritu a důvěryhodnost. Google definuje vysoce kvalitní stránky jako stránky s vysokou úrovní E-E-A-T. Google přidal faktor Experience v roce 2022.
Jak mohu zajistit, aby můj obsah dodržoval E-E-A-T?
Můžete si prostudovat Pokyny pro hodnocení kvality vyhledávání Google a provést aktualizace svých stránek, abyste se zaměřili na poskytování originálního a vysoce kvalitního obsahu uživatelům na témata z vaší niky.
Jak E-E-A-T pomáhá mému úsilí o SEO?
Signály E-E-A-T pomáhají určit, zda je web a jeho stránky seriózním zdrojem informací o daném tématu a zda nabízí uživatelům skutečnou hodnotu.
Závěr
Vytváření obsahu bohatého na E-E-A-T je dobrá strategie pro celý web. K rozvoji zkušeností, odborných znalostí, autority a důvěryhodnosti nevedou žádné zkratky. Vaším cílem je udržet organicky rostoucí značku s pozitivní online prezentací.
Uveďte do praxe tipy, které jsem zmínil, aby byl váš web nastaven tak, že bude dobře fungovat v SERPu. Nezapomeňte, že Google analyzuje jak celkový obraz, tak i drobné detaily.
Zajistěte, aby každý aspekt vašich webových stránek splňoval nejvyšší standardy E-E-A-T (to je důležité zejména pro stránky YMYL).
V dnešní době už dávno neplatí, že by stránky s výsledky Google ovládl někdo ze dne na den. Vytvoření E-E-A-T vyžaduje čas. Dobrou zprávou je, že pokud dosáhnete vysokého E-E-A-T, bude obtížné vás vyřadit z předních pozic v Googlu.
Jaké kroky podnikáte k vytvoření E-E-A-T obsahu?